آموزش ساخت آمپلیفایر و سیستمهای صوتی های فای

ایمیل نویسنده وبلاگ : Arefff@gmail.com

مراحل ساخت و مونتاژ بلندگو
نویسنده : عارف - ساعت ۱:۱٤ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٥ شهریور ۱۳٩٠
 

 

دستگاه بوبین پیچ  

توجه کنید که سیم آغشته به لاک مخصوص روی بوبین پیچیده میشه

   نمونه ای از بوبین سیم پیچی شده 

 

 کوره پخت 

در این مرحله بوبین های سیم پیچی شده توسط لاک مخصوص داخل کوره خوب حرارت میبینه تا نهایتا حین کار داخل بلندگو قادر به تحمل حرارت بالا باشه وسیم پیچ از هم باز نشه 

 

 ابزار های کمک نصب بوبین داخل دمپر یا اسپایدر بصورت سنتر و عمود

 چسباندن بوبین به اسپایدر

 

 

 

  آغشته کردن نشیمنگاه اسپایدر با چسب مخصوص و نصب اسپایدر و بوبین

  نصب و تنظیم دیافراگم اصلی

 فیکس کردن مجموعه

 


 
 
سینگل با لامپ 100th
نویسنده : عارف - ساعت ۳:٤٤ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳٩٠
 

این نقشه مودیفای شده قبلی اون در سال 2003 هست با کمی تغییرات در فیدبک 

 استفاده از فیدبک کاتد باعث بهبود امپدانس خروجی و بالا رفتن دمپینگ فاکتور وکاهش دیستورشن میشه .

این نقشه ی همان سینگل برنده است . 

میشه همین نقشه رو با استفاده از ترانس اینتراستیج ساخت .

 

100th مسلما قابل رقابت با بهترین ومعروفترین تریود های  معروف دنیاست اما به دلیل شکل نا متعارف اون و استفاده از کلاهک آند و گرید کمتر به اون توجه شده 

اما آدیوفیل ها و طراحان خوش ذوق ژاپنی خوشبختانه زیاد به هیاهو و سروصدای تبلیغات توجه نکرده و خودشون پیشرو در زمینه های اند لامپی هستند


 
 
Damping Factor یا همان شاخص تعدیل در آمپلی فایر چیست ؟
نویسنده : عارف - ساعت ۸:٥٦ ‎ق.ظ روز شنبه ۱٢ شهریور ۱۳٩٠
 

یکی از مباحثی که این وبلاگ در چند پست روی اون تاکید داشت . تاثیر امپدانس بار (بلندگو) بر روی آمپلی فایر های لامپی و ترانزیستوری و مقایسه این دو بود واینکه مقدار این تاثیر در آمپلی فایرهای لامپی به مراتب بیشتر از آمپلی فایر ترانزیستوری هست

بیشتر اوقات این تاثیر پذیری از بار خروجی باعث ایجاد پاسخگویی فرکانسی غیر خطی در آمپلیفایر لامپی شده و یا به عبارتی روی تونالیته صدای خروجی تاثیر نامطلوب میزاره.

خوبه که نگاهی به شاخص دمپینگ : Damping factor داشته باشیم !!

Damping Factor  یا همان شاخص تعدیل در آمپلی فایر چیست ؟

این شاخص دقیقا نشان دهنده قابلیت یک آمپلیفایر در مقدار پایداری  در برابر تغییرات سیگنال خروجی روی بارهای مختلف هست . شاخص دمپینگ نشون میده که یک آمپلی فایر چقدر میتونه ولتاژ یا دامنه سیگنال خروجی رو روی بارهای مختلف ثابت نگه داره

این شاخص رابطه مستقیمی با مقدار جریان خروجی آمپلی فایر داره و هرچه مقدار این جریان بیشتر باشه آمپلی فایر قابلیت بیشتری برای حفظ دامنه سیگنال روی بارها و مقاومت بار های مختلف خواهد داشت. 

آمپلی فایرهای ترانزیستوری به 2 دلیل اساسی شاخص دمپینگ بسیار بالاتری دارند:

1: عدم استفاده از ترانس در خروجی آمپلی فایر که باعث تلفات و افت جریان میشه ( استفاده از این ترانس  درآمپلیفایر لامپی بدلیل ولتاژ بالا و جریان کم لامپها جهت تطبیق امپدانس لازم وضروریه مگر در موارد استثنایی مانند otl ها)

2:استفاده از طبقه تقویت جریان با بهره ولتاژ  1 ( بصورت کلکتور مشترک) که باعث تقویت قابل توجه جریان  در خروجی آمپلیفایر ترانزیستوری میشه.

بالا بودن عدد این شاخص نشان بر تغییرات بسیار کم دامنه سیگنال روی مقاومت بارهای مختلف هست

به زبان ساده هرچه مقدار عددی این شاخص بالا باشه   نشون میده که اون آمپلی فایر زیر بار کمترین تغییرات و افت رو در دامنه سیگنال خروجی داره.

شاید فکر کنید خب اگه مشکل فقط افت مختصر دامنه سیگنال حاصل از جریان کشیدن بار هست  پس با این حساب تغییرات فقط از نظر کمی هست و میشه اونو با بیشتر کردن مختصر ولوم صدا جبرانش کرد !! اما اینطور نیست 

میدونیم که مقاومت بار ( بلندگو) باعث ایجاد جریان در خروجی آمپلی فایر میشه و آمپلی فایر ها بسته به مقدار دمپینگ فاکتورشون دچار افت دامنه سیگنال میشن (افت دامنه با مقدار عددی Damping Factor نسبت عکس داره) 

اما بحث مربوط به یک فرکانس ثابت و یا یک بلندگوی خاصی نیست

قبلا هم گفتیم که دومنحنی فرکانسی اصلی برای بلندگو ها هست یکی منحنی پاسخگویی فرکانسی و دیگری منحنی امپدانس  فرکانسی 

بلندگوها مخصوصا بلندگوهای چند راهه بدلیل و جود درایور های متعدد و کراس اوورهای پسیو  منحنی امپدانس فرکانسی خیلی نامنظم و غیر خطی دارند با این حساب درفرکانسهای مختلف طبق منحنی هر بلندگو میزان افت دامنه سیگنال خروجی آمپلی فایر متفاوت خواهد بود  ونهایتا خروجی آمپلی فایر در فرکانسهای مختلف  دامنه های مختلفی خواهد داشت

نتیجه این که امپدانس فرکانسی بلندگو  بدلیل غیر خطی بودن پاسخگویی فرکانسی آمپلیفایرو نیز تحت تاثیر گذاشته و غیرخطی میکنه

Damping Factor پایین تر یعنی تاثیر پذیری بیشتر آمپلیفایر از بلندگو و تغییر تونالیته محسوس تر

آمپلیفایرهای لامپی Damping Factor کمتری دارند  بنابراین در تست با بلندگوهای مختلف شما صداهای متفاوتی خواهید شنید . معمولا در تست با بلندگوهای سه راهه با کراس اوور پسیو شاهد از دست رفتن نواحی خاصی از مید خواهید بود

جهت بهبود شاخص دمپینگ یکی از راهکارها فیدبک منفی هست و نداشتن فیدبک منفی علی رغم مزیتهای اون دمپینگ رو پایین میاره .

اما پایین بودن میزان شاخص دمپینگ همیشه به معنی بد بودن آمپلی فایر نیست !!

 گاهی پایین بودن دمیپنگ درصورت استفاده از برخی فول رنجهای استاندارد میتونه برطرف کنننده نواقصات پاسخگویی فرکانسی فول رنجها باشه و کل سیستم رو به سمت ایجاد یک صدای خطی تر هدایت بکنه

بیشتر توصیفات آدیوفیل ها از عبارت "موزیکال بودن" لامپها  و تفاوت آنها در مقدار موزیکالیتی نسبت به هم اغلب در موقع درایو فول رنجها معنی پیدا میکنه واپتیمم ترین مقدار دمپینگ جهت دسترسی به صدای بهتر باعث میشه اون لامپ رو موزیکال تر بشنویم . واستفاده از فول رنجهای مختلف نتایج متفاوتی در خروجی آمپلیفایرلامپی های با دمپینگ پایین تر خواهد داشت

از این روست که برخی مثلا 2a3 رو موزیکال تر میدونند برخی el34 یا 6C33 رو !!

اون چیزی که مسلمه موزیکالیتی که فقط حاصل مچ شدن آمپلیفایر لامپی با یک بلندگوی خاص باشه چندان با ارزش نیست . وآمپلیفایری خوب خواهد بود که ضمن وفاداری به تمام جزئیات سیگنال در حین تقویت و کمترین انحراف  بتونه بیشترین دمپینگ رو داشته باشه یا به عبارتی توانایی تحویل جریان بالا رو در خروجی خودش داشته باشه و کمترین تاثیر پذیری از امپدانس AC بار نشون بده

استفاده از لامپهای پنتود یا تترود درحالت تریود ویا بکارگیری تریودهای با gm بالا دقیقا به همین دلیل مورد توجه آئودیوفیل های باتجربه و حرفه ای هست 


 
 
قبول سفارش ساخت چک بلندگو (ترانس خروجی آمپلیفایر لامپی)
نویسنده : عارف - ساعت ۱:٠۳ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۳٩٠
 

دوستان علاقمند معمولا ایمیل هایی میفرستند مبنی بر سوال در مورد سفارش ساخت ترانس بلندگو برای لامپ و آمپلی فایر لامپی مورد نظرشون .

ترانس بلندگوها همه بصورت دست ساز بوده و تمامی دور و تمامی ردیفها و لایه های سیم پیچی با وسواس ودقت فراوان و کنترل دقیق پیچیده  میشوند بدون حتی یک مورد خطا !!

سیم های مورد استفاده از نوع مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع موجود دربازار هست

بعلت تعدد بسیار لایه های  اولیه و ثانویه کوپل فرکانسی در فرکانسهای بالا قابل تحسین بوده و کوچکترین افتی در صداهای زیر وجود ندارد

استفاده از هسته جنس مرغوب و حدالامکان ترانس با جثه بزرگ نهایتا باعث وسیع شدن پهنای باند پاسخگویی فرکانسی  مخصوصا در فرکانسهای پایین ( بیس های نرم) شده است

عایق های استفاده شده طبق تجربه دارای جنس و ضخامت های استاندارد بوده و علاوه بر امکان کوپل بهتر فرکانسهای بالا خاصیت خازنی ایجاد نمی کند.

سیم های مورد استفاده شده جهت سربندی ترانسها از مرغوبترین نوع میباشد

قالپاق ها با رنگ کوره ای ( الکترواستاتیک) و باکیفیت بالا رنگ آمیزی شده ومونتاژ نهایی چک در نهایت دقت انجام میشود

تمامی استانداردهای ساخت چک و رعایت موارد ایمنی (بدلیل اعمال ولتاژ بالا به اولیه چک) رعایت شده .و چک پس از ساخت چند ساعت تحت آزمایش قرار میگیرد

لطفا جهت سفارش ساخت ترانس خروجی آمپلیفایر لامپی موارد و مشخصات فنی زیر رو  دقیقا مشخص کنید :

1: امپدانس اولیه وثانویه

2: توان چک 

3: مورد استفاده در پوش پول یا سینگل

4: نوع آرایش مدار UL یا معمولی (درصورت UL بودن ذکر دقیق مشخصات نقشه)

تصویر پایین یک نمونه ی کاری  از این ترانس های خروجی(چک آمپلیفایر لامپی) میباشد.

 

نکته ای که باید توجه داشته باشد  اینه که بدلیل دست ساز بودن این چک ها و سیم پیچی با دقت و کنترل دقیق  قاعدتا مدت زمان سیم پیچی و ساخت چک نسبتا بالا خواهد بود . بنابراین باتوجه به حجم کار و نوع سفارش شما زمان لازم جهت آماده سازی سفارش محاسبه و اعلام  خواهد شد

درصورت نیاز ترانس تغذیه نیز طبق سفارش شما سیم پیچی میشود.


 
 
آمپلی فایر لامپی با لامپ زیبا 100TH
نویسنده : عارف - ساعت ٢:٠۳ ‎ب.ظ روز جمعه ٤ شهریور ۱۳٩٠
 

لامپ 100th یک لامپ DHT یعنی Direct Heated Triode هست 

مشخصات فنی  بصورت کلی و خلاصه :

حداکثر ولتاژ پلیت : 3000 ولت

حداکثر جریان پلیت 225 میلی آمپر

حداکثر توان تحویلی پلیت : 100 وات

بهره تقویت ولتاژ : 38 

ضریب S :  4.5ma/v

ولتاژ فیلمان : 5 ولت / 6.3 آمپر

 

با توجه به استوانه بودن شکل پلیت و داشتن فاصله منظم اون نسبت به کاتد کمترین هارمونی مزاحم و  کمترین رفلکس الکترونی صورت میگیره .

پایین بودن ولتاژ فیلمان باعث ارتباط بهتر کاتد با فیلمان میشه .

این لامپ برای کار در حالت سینگل باید در کلاس A2 بایاس بشه . گرید این لامپ باید نسبت به کاتد مثب تر باشه . دقیقا مثل لامپ  811A 

برای  استفاده از لامپ های گرید مثبت معمولا سه نوع آرایش استفاده میشه 

1:  استفاده از regulator tube driver هست به صورت CF+CCS :

دراین حالت دولامپ بصورت پوش پول درایو لامپ قدرت رو برعهده دارند. این حالت اصطلاحا CF+CCS  هم نامیده میشه . چرا که لامپ بالایی بصورت کاتد فالوور و لامپ پایینی بصورت منبع جریان ثابت عمل میکنه . این نوع درایور جزو بهترینهاست چرا که تو این حالت جریان خروجی این طبقه به دلیل گرفتن سیگنال از کاتد لامپ بالایی بالا بوده و در عین حال  بدلیل استفاده از منبع جریان ثابت بهره تقویت ولتاژ هم بالا میره .

اگر دقت کنید گرید لامپ بدون هیچ واسطه خازنی یا ترانسفورمری به درایور وصل شده به این نوع کوپل کوپل مستقیم یا اصطلاحا کوپل DC گفته میشه  که جزو بهترین نوع کوپل ها هست چرا که سیگنال بدون دچار شدن به خطای فازی و پاسخگویی غیر خطی المانها وارد لامپ قدرت میشه .

2: استفاده از کوپل ترانسفورمری 

شخصا این نوع کوپل رو بیشتر میپسندم بدلیل استفاده از قطعات کمتر و کوتاه بودن مسیر سیگنال  وقابلیت بایاس دقیق گرید لامپ . بوسیله ولتاژ DC رگوله شده اعمال شده به ثانویه چک اینتراستیج.  این نوع کوپل بهترین نوع محسوب میشه البته فقط در صورتی که ترانس اینتر استیج اون دقیق و استادانه طراحی و ساخته بشه.

3: استفاده از لامپ درایور DHT بصورت CF ( کاتد فالوور)

http://setson.persianblog.ir/post/99

در این روش هم کوپل مستقیم هست 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
100th سینگل برنده 2010
نویسنده : عارف - ساعت ۱٢:۳٩ ‎ب.ظ روز جمعه ٤ شهریور ۱۳٩٠
 

در پست های قبلی اشاره ای شد به دو لامپ 250th و 450th این دو لامپ پرقدرت از کمپانی Eimac توان بالایی رو در سینگل ها میتونند ایجاد بکنند. 

تصور غلطی در بین آدیوفیل های کم تجربه در مورد آمپلی فایرهای توان بالا وجود داره .

" اگر شما چند وات صدا رو از یک آمپلی فایر پرقدرت (مثلا 100 وات) بگیرید صدا خیلی بهتر از حالتی خواهد بود  که این چند وات رو مثلا از یک آمپلیفایر 10 وات بگیرید"

ریشه این تصور از جایی شروع میشه که بیشترین تمرکز در طراحی آمپلی فایرها و بیشترین تبلیفات برند ها در مورد کیفیت آمپلیفایر مربوط میشد به پایین بودن مقدار دیستورشن . 

درسته پایین بودن دیستورشن نشانه خیلی خوبیه و گرفتن چند وات صدا از یک آمپلی فایر پرقدرت قاعدتا دیستورشن کمتری خواهد داشت . اما به خاطر محدودیت های طراحی برای پایین آوردن مقدار دیستورشن در آمپلی فایرهای ترانزیستوری وحتی آمپلی فایر های لامپی مدار پیچیده تر شده و از المانهای بیشتری استفاده میشه بهره حلقه فیدبک منفی افزایش پیدا میکنه . و نهایتا دیستورشن به حداقل میرسه و کمپانی ها میان تو مجلات وتبلیغات حسابی سروصدا راه میندازن که دیستورشن رسیده مثلا زیر 0.0001 درصد

اما !! اما برای پایین آوردن دیستورشن خیلی چیزا باید فدای اون بشه . چرا؟ چون :

برای پایین آوردن دیستورشن مدار پیچیده تر میشه و سیگنال مسیر طولانی تری رو طی میکنه و این به معنی انحراف سیگنال و تغییر شکل موج سیگنال ورودی هست 

بالا بردن بهره حلقه فیدبک منفی دیستورشن را پایین میاره و باعث ثبات تقویت کنندگی میشه اما وضوح / تفکیک / شفافیت/ ساند استیج رو خیلی پایین میاره و صدا حالت خشک و بی روح پیدا میکنه واز زنده بودن میافته .

. و اما نکته مهمتر !!

در مورد موتور اتومبیل اگه مطالعه ای داشته باشید .می بینید که بالاترین گشتاور موتور در دور موتور خاصی برای موتور تعریف شده . برای دستیابی به این گشتاور مفید باید دور موتور در اون مقدار تعریف  شده قرار بگیره . این گشتاور معمولا در دور متوسط یا دورهای بالا ایجاد میشه ( بسته به نوع طراحی موتور).

در مورد آمپلی فایر هم به نوعی شبیه این قاعده صادق هست . یعنی برای گرفتن یک صدای خوب که در اون جزئیات سیگنال با تمام وضوح و دقت تقویت شده باشه باید آمپلی فایر در حالت کار کامل باشه  

به این ترتیب که اگر آمپلی فایر شما 100 وات هست باید توان خروجی حداقل چند ده واتی  رو طی کنه  و بالا بیاد تا در حالت اپتیمم وایده آل تقویت کنندگی و بهترین حالت خطی قرار بگیره تا بتونید از موسیقی لذت ببرید

نتیجه گیری کلی این میشه گرفتن توان خیلی کمتر از وات واقعی آمپلیفایرباعث مبشه قسمت اعظم سیگنال در کامپوننت های داخل آمپلی فایر /درکابل ها/ اتصالات/ کراس اورها تلف وله بشه و دچار تغییر شکل بشه . وبالا بودن توان خروجی بیشتر از حد نرمال به دیستورشن واعوجاج و بهم ریختگی سیگنال ختم میشه

پس با توجه به توان نرمالی که از آمپلی فایر خواهید گرفت و با توجه به حساسیت بلندگوهاتون  آمپلیفایر و یا لامپ خودتونو انتخاب کنید.

اینها مقدمه بود بر آمپلی فایر سینگل با لامپ 100th  .

این آمپلی فایر که آپ گرید شده قبلی اون (مربوط به سال 2003) هست در سال 2010 در هجدهمین نمایشگاه سیستمهای صوتی در شهر تویاما به نمایش و دمو گذاشته شد. 

دمو و نمایش این آمپلی فایرها باحضور 80 نفر از آدیوفیل های مجرب انجام میشد  وزمان دمو برای هر آمپلی فایر حدود 30 دقیقه بود . و موسیقی پخش شده برای تمامی آمپلی فایرها مشترک و از آهنگ های معروف بود.

پس از اتمام این دمو آمپلی فایر سینگل ساخته شده با لامپ 100th به عنوان بهترین سینگل انتخاب شد .

نگاهی به این آمپلی فایر داشته باشید.:

این لامپ کم وات تر از برادر های بزرگتر خود 250th , 450th هست اما در سینگل تونسته نظر 80 نفر صاحب نظرو جلب بکنه .

 

 بلندگویی که تمامی این آمپلیفایر های لامپی با اون تست و آزمایش شدند میدونید چی بود ؟

Altec-620A

 و اما در آخر یک سوال ؟!؟! چرا با وجود لامپ های معروفی مانند  845 -211- 2A3-300B-805 - این لامپ و آمپلیفایر لامپی مربوط به اون برنده این همایش شد !؟!؟


 
 
سینگل با قدرت 160 وات !!!
نویسنده : عارف - ساعت ۱۱:۱٩ ‎ق.ظ روز جمعه ٤ شهریور ۱۳٩٠
 

لامپ 250th در سینگل میتونه 80 وات صدای های اند ایجاد بکنه و اما برادر بزرگتر این لامپ 450th با قدرتی حدود دو برابر در سینگل قدرتی دو برابر اون یعنی 160 وات ظاهر شده .

این لامپ جثه بزرگتری داره :

کمپانی NAT خوش ذوقانه از این سری لامپها در سینگل ها هم استفاده حرفه ای کرده و هم ظاهر خیلی زیبایی رو طراحی کرده .

 مشخصات فنی :

Specifications:

  • Type: Single Ended Class “A”
  • Power Output: 160 Watts @ 4 & 8 ohms; 1 kHz
  • Frequency Response: 10 Hz to 100 kHz; -3dB
  • Input Impedance: 100 kohms
  • Input Sensitivity: 2.7 V RMS for full power output
  • Gain: 22.50 dB at 8 ohm
  • Rise Time: 5 microseconds
  • Noise: 105 dB below rated output
  • Phase Status: Non inverting (0 degrees)
  • Tube Complement: 1x 6N1P-EV, 1 x 6N30P-DR , 1 x 450 TH
  • Power Requirement: 110 VAC or 220 VAC @ 50 to 60 Hz, 450 VA
  • Dimensions: 11.8″ wide x 25.2″ deep x 14.2″ high
  • NET Weight: approx. 88 lbs per piece
  • Price: $55,000 per pair
به هر حال در سینگل هم به لطف لامپهای پرقدرت چندان محدودیت قدرت نیست اما باید توجه داشت که بالا رفتن قدرت خیلی اوقات نشانه خوبی شاید نباشه . چرا که سینگل های آیده آل  که بتونند در ولوم پایین تر وضوح وشفافیت و ساند استیج عالی ایجاد بکنند معمولا توان های پایین تری دارند.
اگر دوست دارید در سکوت و در محیطی آرام با صدایی ملایم به موسیقی با تمام وضوح وتفکیک  گوش بدید حتما سراغ سینگل های کم وات برید.

 
 
سینگل پرقدرت با لامپی بسیار زیبا !!
نویسنده : عارف - ساعت ۸:۱٥ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۳ شهریور ۱۳٩٠
 

مهمترین وجه تمایز و تفاوت لامپ نسبت به ترانزیستور و یکی از مهمترین دلایل توجه آدیوفیل های با تجربه به مقوله لامپ. امکان ساخت آمپلی فایر های سینگل انده که در کلاس A واقعی کار میکنه. 

امکان ساخت پوش پول در کلاس AB واقعی هم از قابلیت های قوق العاده لامپ هست 

لامپ ها قدرت کمتری در سینگل نسبت به پوش پول ایجاد میکنند (معمولا کمتر یا مساوی نصف ) بنابراین داشتن بلندگو با حساسیت بالا برای گرفتن صدای کافی از سینگل های کم وات امر ضروری و اجتناب ناپذیره جدا از اینکه میزان نویز و هوم و .. در بلندگوهای حساسیت بالا محسوس تره  و.....!!

سینگل ها علی رغم داشتن مشکلاتی از قبیل عمر کم لامپ و اتلاف انرژی زیاد و... بدلیل یکپارچه بودن تقویت کنندگی در تمام سیکل موج صوتی و ثابت بودن مقدار دیستورشن در وات های مختلف و بالا بودن هارمونیک های دوم و.. بسیار مورد علاقه آدیوفیل های حساس و مشکل پسند هستند 

مشکل قدرت کم در سینگل ها باعث شده تا علاقمندان به لامپهای پرقدرت برای گرفتن  قدرت بیشتر رو بیارند یکی از این لامپها 250th هست !!

ببینید این لامپ زیبارو :

 

مشخصات فنی :

حداکثر ولتاژ پلیت : 4000 ولت !!!

حداکثر جریان پلیت : 350 میلی آمپیر

حداکثر توان پلیت 240 وات !!

نسبت تغییرات جریان پلیت به ولتاژ گرید : 5600 میکرو آمپر

بهره ولتاژ : 37

 

در حالت سینگل های اند میشه آمپلی فایر با توان 80 وات در کلاس A واقعی ساخت !!

یک سینگل واقعا زیبا رو از 250th ببینید :

فیدبک های بسیار مثبتی از آدیوفیل ها در وب مبنی بر صدای گرم و  وضوح وساند استیج این لامپ هست . منتها شکل نا متعارف و جثه بزرگ اون کمی کار با این لامپو مشکل میکنه علاوه از اینکه ولتاژ کار نیز خیلی خیلی بالاست .

استفاده از ترانس 6000 اهمی در حالت پوش پول نشان از پایین بودن مقاومت داخلی این لامپو داره به همین دلیل صد در صد در سینگل صدای فوق العاده خواهد داشت